Normalleşme süreci esnafları heyecanlandırdı!
Sağlık Bakanlığı'nın il bazlı açıkladığı koronavirüs vaka sayılarında Bingöl, önceki haftaya göre 8 puan daha düşerek, her 100 bin kişide 18,45 vaka ile ilk 10 kent arasında yer aldı. Koronavirüsle mücadelede 1 Mart günü başlayacak normalleşme süreci de esnafı heyecanlandırdı.
28 ŞUBAT 2021 PAZAR 18:45 |
6 |
2292 |
0 |
|
AA |
aa |
|
Sağlık Bakanlığı tarafından il bazında açıklanan haftalık tabloda Bingöl, önceki haftaya göre, 8 puan daha düşüp, her 100 bin kişide 18,45 kişi ile vaka sayısı en düşük ilk 10 kent arasında yer aldı. Vatandaşın salgınla mücadeleye desteği, alınan sıkı önlemler, güvenlik güçlerinin denetimleri ve sağlık çalışanlarının gayretleri, kentte vaka sayısının düşmesini sağladı. Bu düşüş, halkın ve esnafın 1 Mart'ta hayata geçirilmesi beklenen kademeli normalleşme takviminde yer alma beklentisini artırdı. Özellikle iş yerleri kapalı olan esnaf, koronavirüs tedbirlerine göre dükkanlarını hazırlayıp, 1 Mart'ı beklemeye başladı.
‘HEYECANLA BEKLİYORUZ'
Lokanta işletmecisi İsmail Karaaslan, tüm hazırlıkları tamamladıklarını ve 1 Mart'ı heyecanla beklediklerini belirterek, “Zor aşamadan geçtik ve bu süre zarfında halkımızla bütünleşerek, ‘Bir paketten ne çıkar' kampanyasını başlattık. Çok şükür, halkımız da bu konuda çok duyarlı oldu. Aynı zamanda halkımız bilinçli şekilde sokağa çıkmama, kalabalıklara girmeme konusunda duyarlı olarak vaka sayılarının bayağı düşmesinde çok güzel rol oynadı. 1 Mart'ta yasakların kalkmasıyla ilgili çok büyük beklentilerimiz var. Bingöl'ün vaka sayılarının en az iller arasında yer alması, bizi çok mutlu etti. HES kodu ile müşteri almamız gerekirse ya da masa ve sandalye arasındaki mesafeyi koruma hakkında tüm tedbirleri alarak inşallah bu işin hakkından geleceğiz. Eski günlerimize döneceğimizi umut ediyoruz. Uzun zamandır heyecan yoktu içimizde. Tekrar müşterilerimizi ağırlamak istiyoruz. Malum bu yıl Bingöl, çok sert bir kış geçirmedi. Hala güneşli günler geçiriyoruz. Umarım bu kısıtlamalar ayın 1'inden itibaren kalkar, biz de güzel bir ilkbahar mevsimine ‘merhaba' deriz” diye konuştu.
İş yerlerinin 1 Mart'ta açılmasını istediklerini dile getiren pastane işletmecisi Ömer Günerigök ise “Dünya olarak sıkıntılı bir süreç geçirdik. Tabi ki bu sürecin bir an önce bitmesi ve insanların nefes alması tarafındayız. Bu pandemi süreci işletmeleri etkiledi. Paket servisi şehrimizde tam oturmadığı için de sıkıntı yaşadık. Umudumuz, hastalığı atlatıp yeni hayata, yeni baharlara devam edebilmek. Umutlarımız var, yarınlarımız var; bir an önce görmek istiyoruz” dedi.
|
23.06.2026 20:46
 |
Bingöl'de Bir İlk! Böbrek Alınmadan Kanser Ameliyatı Yapıldı |
Bingöl Devlet Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen kapalı böbrek koruyucu kanser ameliyatında, 75 yaşındaki hastanın böbreğindeki 3,5 santimetrelik tümör başarılı bir operasyonla çıkarıldı. |
|
23.06.2026 17:38
 |
Bingöl'de İlaçlama Çalışmalarına Start Verildi |
Yaz aylarında artış gösteren haşere ve zararlılara mücadele kapsamında çalışmalarını başlatan Bingöl Belediyesi, kanal hatlarından parklara, su birikintilerinden yeşil alanlara kadar birçok noktada ilaçlama çalışması yürütüyor. Çalışmalar kapsamında mahallelerdeki ilaçlamaların da arttırılacağı vurgulandı. |
|
23.06.2026 17:26
 |
Bingöl Üniversitesi İçin 50 Kişi alınacak |
İŞKUR ve Bingöl Üniversitesi iş birliğinde yürütülecek İUP programına kabul edilecek 50 kişi, 30 Haziran 2026 tarihinde gerçekleştirilecek noter kurasıyla belirlenecek. Başvurular 22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında İŞKUR İl Müdürlüğü, İŞKUR e-Şube, e-Devlet ve ALO 170 iletişim hattı üzerinden yapılabilecek. |
|
23.06.2026 12:45
 |
Zehirli Engereği Eliyle Yakalayıp Boynuna Doladı |
Solhan'da engerek yılanını yakalayan 'İmparator' lakaplı Ses Sanatçısı Yakup Koçak, tehlikeye dikkat çekerek uyardı: 'Sakın benim yaptığımı yapmayın. Bir ısırığı tahtalı köye gönderir.' |
|
22.06.2026 16:45
 |
Bingöl Belediyesi Yaz Kursları Başlıyor |
Bingöl Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından düzenlenecek ücretsiz yaz kursları için başvurular başladı. Akademik, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda açılacak 21 branştaki kurslarla çocuklar ve gençler yaz tatilini verimli geçirme imkânı bulacak. |
|
22.06.2026 16:15
 |
O Artık Fahri Bir Gençli |
Genç Belediye Meclisi, ilçeden ayrılmaya hazırlanan Kaymakam Muhammet Güzel'e oy birliğiyle fahri hemşehrilik beratı verdi. İlçede bir kaymakama ilk kez verilen berat, duygusal anlara sahne oldu. |
|
|