Karla mücadelede yoğun mesaiBingölde etkisini giderek arttıran kar, kent merkezinde yaklaşık 1 metreye ulaştı. Karla mücadele çalışmalarının aralıksız sürdüğünü belirten Başkan Barakazi; Şu anda bir afet halini yaşıyoruz. Karla mücadele çalışmalarımızı güçlükle yürütüyoruz dedi. Barakazi, yol kenarlarındaki araç parklarının çalışmaları olumsuz etkilediğinin de altını çizdi.![]() Meteoroloji 13. Bölge MüdürlüÄŸü'nün geçtiÄŸimiz günlerde yaptığı uyarının ardından etkini gösteren yoÄŸun kar, aralıksız devam etti. Kar kalınlığının yükseklerde 2, kent merkezinde ise 1 metreyi bulduÄŸu Bingöl'de, günlük yaÅŸam olumsuz etkilenirken, baÅŸ gösteren yoÄŸun tipi nedeniyle de zor anlar yaÅŸandı. Halk evlere kapandı, çarşı merkezi de en sakin zamanlarından birini yaÅŸadı. Araçlar kar altında kalırken, araç sahipleri yoÄŸun uÄŸraÅŸlar sonucu araçlarını kardan kurtarabildiler. KARLA MÜCADELE AÇLIÅžMALARINA ESNAF DA KATILDI YoÄŸun kar nedeniyle yol ve kaldırımlar karla kaplanırken, sabahın erken saatlerinden itibaren Bingöl Belediyesi'nce baÅŸlatılan karla mücadele çalışmalarına esnaflar da katıldı. İşyerlerinin önünü ve kaldırımları temizlemek için yoÄŸun çaba sarf eden esnaflar, vatandaÅŸların ulaşımda sıkıntı yaÅŸamaması için uzun süre kar kürediler. 25 araç ve 70 personelle karla mücadele çalışmasını sürdüren Bingöl Belediyesi ise çarşı merkezi öncelikli olmak üzere ana arterler ve kaldırımları temizleyerek karla mücadele çalışmalarını sürdürdüler. MİNİ KAR KÜREME ARAÇLARI KULLANILDI Karla Mücadelede en dikkat çeken husus da Belediye tarafından alınan iki adet mini kar küreme aracı oldu. Özellikle kaldırımlar, okul ve hastane önleri ile iÅŸ makinelerinin giremediÄŸi alanlarda kullanılan mini kar küreme araçları, birçok noktadaki sıkıntının çözümünde etkili oldu. BUZ SARKITLARI İTFAİYE EKİPLERİNCE KIRILDI Dondurucu soÄŸukların etkili olduÄŸu günlerde biriken ve yoÄŸun karla birlikte kütleye dönüÅŸen çatılardaki kar birikintileri de, Bingöl belediyesi itfaiye ekiplerince temizlendi. Özellikle yayaların sıklıkla kullandığı ve araç parklarının yapıldığı alanlardaki yüksek binaların çatılarından sarkan buzlar, itfaiye erlerince kırıldı. BARAKAZİ: “ELİMİZDEN GELEN ÇABAYI GÖSTERİYORUZ” YoÄŸun kar nedeniyle zor bir günün yaÅŸandığı Bingöl'de belediye olarak karla mücadele çalışmalarının güçlükle ama aralıksız sürdürüldüÄŸüne dikkat çeken Belediye BaÅŸkanı Yücel Barakazi; “Aşırı bir kar yağışı söz konusu. İnsanlarımız evlerinden çıkamadı. Tabi ki bu, bir afet halidir. Kara kış diyoruz ve karalığı da böyledir. Bu olaÄŸan doÄŸa olayı karşısında zorluklar yaÅŸamamız kaçınılmazdır. İnsanlarımızın yaÅŸadığı sıkıntıları minimize etmek, ulaşımdaki aksaklıkları gidermek ve zor günleri en hafif sıkıntıyla atlatmak için belediye olarak elimizden gelen çabayı sarf ediyoruz, ekiplerimiz olaÄŸan gücüyle çalışıyor. İnÅŸallah tez zamanda kent merkezini kardan temizleyip özellikle ulaşımdaki sıkıntıları tümüyle bertaraf etmiÅŸ olacağız” dedi. ARAÇ SAHİPLERİNE ÇAÄžRI Karla mücadele çalışmalarında karşılaşılan en ciddi sorunun “yol kenarına park edilmiÅŸ araçlar” olarak özetleyen BaÅŸkan Barakazi, araç parkının olmadığı bir caddenin hem daha hızlı, hem daha etkili ÅŸekilde temizlendiÄŸine iÅŸaret etti. Barakazi; “Bu sebeple araç sahiplerimizden beklentimiz, özellikle çarşı merkezinde yol kenarlarına park etmemeleridir. Ana arterlerden ziyade ara yolların park alanı olarak tercih edilmesi, kısa sürede çarşı merkezini temizlememizde etkili olacaktır. Tüm araç sahiplerinin bu hususta hassasiyet göstermesini bekliyoruz” dedi. Karla mücadele çalışmalarının yoÄŸunlukla sürdürüleceÄŸi bugünlerde araçların ön camlarına irtibat numarası konulması istenirken, bu yöntemin, olası sıkıntıda araç sahibinin haberdar edilmesi ve sıkıntının tez zamanda çözülmesinde etkili olacağı da vurgulandı. YORUM YAZIN
|
|