İnsan hayatı kurtarmak için zamanla yarışan 112 saÄŸlık personeli, duyarsız kiÅŸilerce meÅŸgul ediliyor. 112 Acil Komuta Merkezini bilinçsiz bir ÅŸekilde meÅŸgul eden vatandaÅŸlar, baÅŸka insanların hayatlarıyla oynuyor.
Bingöl İl SaÄŸlık MüdürlüÄŸü Aralık ayı faaliyet raporuna göre, 112 Komuta Kontrol Merkezi'nde ay içerisinde 29 Bin 414 çaÄŸrı düÅŸtü. 20 Bin 413'ü cevaplandırılan çaÄŸrıların, 9 bini gereksiz olarak kayıtlara geçti.
Raporda, “günlük ortalama çaÄŸrı sayısı 949'dur. Kentsel vaka sayısı 1608, kırsal vaka sayısı 506 olup, toplam vaka sayısı 2114'tür. İl dışına taşınan hasta sayısı da 109'dur.” denildi.
Raporda ayrıca ay içerisindeki bazı faaliyetler ÅŸöyle sıralandı; “İlimiz eÄŸitmenleri ile Malatya ilinden gelen eÄŸitmenler tarafından 3 günlük Hastane Afet Planı (HAP) EÄŸitimi verildi. EÄŸitime katılan 13 personele Katılım Belgesi düzenlendi. İl dışından gelen 3 eÄŸitmene teÅŸekkür belgesi verildi. Diyaliz çalışanlarına Enfeksiyon Kontrol EÄŸitimi verildi. EÄŸitime katılan 28 personele Katılım Belgesi verildi. Özel Emir İlkyardım EÄŸitim Merkezinin düzenlemiÅŸ olduÄŸu eÄŸitimlere gözetmen ve denetmen görevlendirmesi yapılmış, eÄŸitim sonucu baÅŸarılı olan 57 katılımcı için ilkyardımcı sertifikası düzenlenmiÅŸtir. Aralık ayında MüdürlüÄŸümüze baÄŸlı 112 ASH birimlerinde görev yapan 150 personele Acil SaÄŸlık Otomasyon Sistemi (ASOS) EÄŸitimi verildi.”