Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
07 Ağustos 2022 Pazar
32 °C Güneşli

Yurt protestosu ülke gündeminde

Bingöl KYK Kız Öğrenci Yurdundaki olaylar, Twitter'de #bingölkykkızyurdu hashtagi ile tt oldu. 8 Binden fazla twitin atıldığı olayla ilgili önemli noktalara dikkat çekildi ve 'tedbir' çağrıları yinelendi.

Yurt protestosu ülke gündeminde
07 ARALIK 2021 SALI 21:06
17
3681
11
AA aa

Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) Bingöl Pir Ali Kız Öğrenci Yurdu'na yabancı erkek şahsın girmesi, güvenlik zafiyeti gerekçesiyle protestoların fitilini ateşledi. Yaşananların ardından kız öğrenciler camlara çıkıp çığlık ve ıslıklarla durumu protesto etti. Daha sonra yurt bahçesine inen öğrenciler, “Yönetim İstifa” sloganları attı. Polis, güvenlik için kontrolünü sağlamak için yurt bahçesinde önlem aldı.

Ülke gündemine düşen olayla ilgili Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın herhangi bir açıklama yapmaması ise dikkatlerden kaçmadı.

ÖĞRENCİLER: “GÜVENDE DEĞİLİZ”

Görüntüler sosyal medyada geniş yankı uyandırırken, yapılan bazı paylaşımlarda “Bir öğrenci intihar etti. Bir kız öğrenci diğer kız öğrenciye bıçak çekiyor. Şahıslar elini kolunu sallayıp yurda giriyor. Kameralar çalışmıyor, güvende değiliz. Yönetimden şikâyetçiyiz” ifadeleri yer aldı.

Bazı paylaşımlarda ise içeri girenlerin sarhoş olduğu iddiaları da yer aldı.

YETKİLİLER: “DOWN SENDROMLU BİR GENÇTİ”

Kurum yetkilileri ise olayın basit bir konu olduğu ve öğrencilerin olayı büyüttüğünü öne sürüp “Down sendromlu bir genç içeri giriyor, müdahale ederken bağırıyor” açıklamasında bulundular.

SOSYAL MEDYADA VİRAL OLDU

Yaşananlar, Twitter'de #bingölkykkızyurdu hashtagi ile tt oldu. 8 Binden fazla twitin atıldığı olayla ilgili önemli noktalara dikkat çekildi ve “tedbir” çağrıları yinelendi.

Sol örgütlerin olayı sahiplendiği öne sürülerek “Provokasyon” iddiaları ile güvenlik zafiyetinin üzerinin örtülmeye çalışıldığı da görülüyor.  

“YURTTAN ATILMAKLA TEHDİT EDİLİYORUZ”

Paylaşımlarda kız öğrencilerin kendilerince aldıkları tedbirler fotoğraflarla gözler önüne serilirken, güvenlik gerekçesiyle protestoda bulunan öğrencilerin yurttan atılmakla tehdit edildiği de sıklıkla vurgulandı.

KURUM HAKKINDA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNULDU

Bingöl Barosu Kadın Hakları komisyonunun Twitter hesabından yapılan paylaşımda ise: “Güvenlik kameralarının çalışmadığı ve sarhoş birinin 2.kata kadar çıkıp kızları tehdit ettiği iddiası var! Gece polis zoru ile çıkarılmış dışarı! Yetkilileri, sorunları çözmeye ve yurdu kadınlar için güvenli bir alana dönüştürmeye çağırıyoruz!”

 

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87650)
09 Aralık 2021 Perşembe 07:57
İçeri giren hasta gençte ordaki kızlar tarafından uydu kent mahlesinde bilerek yurda götürülmüş burda pis kokular geliyor güvenlik kolukları gereken istihbari çalışmalarını yapıp bu olayı bu hela getirenler için soruşturma başlayılmalıdır
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87613)
08 Aralık 2021 Çarşamba 14:25
ben olayı araştırdım biraz erkek güvenliği istemeyen oradaki kızlarımız
Beğendim (2) Beğenmedim (5)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87655)
09 Aralık 2021 Perşembe 08:17
@Misafir Kullanıcı Güvenliği sağlamak için cinsiyet şartı mı gerek.
Beğendim (3) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87612)
08 Aralık 2021 Çarşamba 14:11
İnsanların arkasından iş çevirenleri bir yerlere gelene kadar başkalarının kuyularını kazanları fakir fukara öğrenci demeden nakillerinde bile torpil yapanları elini önünde bağlayıp sürekli padişahım çok yaşa karekterindeki insanları yurtlardan sorumlu yapmak için liyakat şartı aramazsan sonuç bu olur....
Beğendim (9) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87611)
08 Aralık 2021 Çarşamba 14:03
Liyakat kamu kurumlarında olmazsa olmaz bir kriterdir.Eğerki Liyakata uymadan yurtlardan sorumlu müdür atarsanız güvenlik kamerasının da çalışmamasını umursamaz yeteri kadar güvenlik personelinin orda bulunmamasını da umursamaz .Aylarca çalışmayan güvenlik kamerası ve yeteri kadar bulunmayan güvenlik personeli keşke sağlam bir müfettiş araştırsa emin olun sorumlular görevden alınır egerki araştırma yapılmazsa inanın bütün suç hiyerarşide en alta yıkılır bütün yurtlardan sorumlu bir müdür var ne yapmış bu kameralar ve sayısı az olan güvenlik için emin olun yurtlar tarafnda istekleri red etms.
Beğendim (8) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87602)
08 Aralık 2021 Çarşamba 09:33
Siyasetle bir yere idareci, güvenlik atarsan olacağı bu
Beğendim (26) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87599)
08 Aralık 2021 Çarşamba 09:26
Kredi Yurtlar Müdürü Kim.
Beğendim (11) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87610)
08 Aralık 2021 Çarşamba 13:47
@Misafir Kullanıcı Tweeter hesaplarına bakın boynunu en çok eğen fotolarda en önde gözüken kişidir.
Beğendim (10) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87583)
07 Aralık 2021 Salı 22:10
Yazıklar olsun Daha geçen gün intihar olayı yaşandı şimdi bu çirkin saldırı hepimizin öğrencileri var kim bunun izahını yapacak çıksın açıklama yapsın bu ili bukadar karalamaya kimsenin hakkı yok kim bu öğrencilerin ailelerine açıklama yapacak ve hangi yüzle derhal sorumlular hakında soruşturma açılsın
Beğendim (20) Beğenmedim (2)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87614)
08 Aralık 2021 Çarşamba 14:25
@Misafir Kullanıcı kardeş intaharı kafaya koyan bir insan her yerde intahar eder bunun yurtla ne alakası var
Beğendim (2) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87579)
07 Aralık 2021 Salı 21:41
ne kadar .....varsa oralarda geceleri
Beğendim (14) Beğenmedim (1)Cevapla
07.08.2022
16:41
Çaytepeliler çözüm bekliyor!
Çaytepeliler çözüm bekliyor!
Bingöl'ün en büyük köylerinden biri olan Çaytepe'de, kanalizasyon sorununun yıllardır çözülmediğini belirten yöre sakinleri; 'Açık olan ve tarlaların içine akan kanalizasyon nedeniyle tarlalarımızı ekemez, kanalizasyon suyundan içen hayvanlarımızın da sütünü sağamaz hale geldik' dedi.
07.08.2022
16:39
Murat yine rehin aldı, AFAD kurtardı
Murat yine rehin aldı, AFAD kurtardı
Bingöl'ün Genç ilçesinde balık tutmak için gittikleri Murat Nehri'nde suların yükselmesiyle mahsur kalan 3 kişiyi AFAD kurtardı.
07.08.2022
16:37
Bingöllüler döviz hesabında kaçıncı sırada?
Bingöllüler döviz hesabında kaçıncı sırada?
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye'de bankada en fazla döviz bulunduran illeri açıkladı. Bingöl'ün sıralaması dikkat çekti!
07.08.2022
16:32
Okullar fiziki ve altyapı açısından güçlendirildi
Okullar fiziki ve altyapı açısından güçlendirildi
Bingöl'de 'Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi' kapsamında seçilen dezavantajlı ilk ve ortaokulların fiziki mekânları ve altyapıları güçlendirildi.
07.08.2022
16:30
BESYO Özel Yetenek Sınavı Kılavuzu Yayımlandı
BESYO Özel Yetenek Sınavı Kılavuzu Yayımlandı
Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2022-2023 Akademik Yılı Özel Yetenek Sınav Duyurusu yayımlandı. Rektör Çapak, adaylara başarılar diledi.
07.08.2022
16:29
`Yoğun Bakım Hemşiresi` eğitimi sona erdi
'Yoğun Bakım Hemşiresi' eğitimi sona erdi
Bingöl Devlet Hastanesi bünyesinde 1 aydır devam eden Yoğun Bakım Hemşiresi Sertifikalı Eğitim Programı sona erdi.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir