İftira atan bir toplum oldukBingöl Valisi Ali Mantı; 'İnsan olmak ile yaşıt olan değerlerimizi yani adalet, merhamet, fıtrat, vicdan, insaf, hukuk, hukukun üstünlüğü gibi değerleri unutmamalıyız. Maalesef bu değerleri kişiye göre uygulama hastalığı var bugün. Kolay suç isnat eden ve iftira atan bir toplum olduk![]() Bingöl Valisi Ali Mantı, Mimar Sinan İlkokulu, Åžehit Astsubay Muhammed KoÅŸan Ortaokulu ve Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi'ni ziyaret etti. Bingöl'deki okulların hem fiziki açıdan hem de akademik baÅŸarı ve öÄŸrenci davranışları açısından deÄŸerlendirildiÄŸi ziyaretlerde, Vali Ali Mantı'ya Milli EÄŸitim Müdürü Kadri Engin, İl Milli EÄŸitim Åžube Müdürleri eÅŸlik etti. Ziyaretler kapsamında ilk olarak Mimar Sinan İlkokulu ziyaret eden Vali Mantı, derslikleri ziyaret ederek öÄŸrenciler ile yakından ilgilendi. Åžehit Astsubay Muhammed KoÅŸan Ortaokulu'nda öÄŸretmenler ile bir araya gelen Vali Mantı, öÄŸretmen ve idarecilerle yüz yüze görüÅŸmenin faydalı olacağını belirterek; “ Ülkemizin geleceÄŸi siz öÄŸretmenlerimizin elinde. ÖÄŸretmenlik kutsal bir meslektir. Sizin yetiÅŸtirdiÄŸiniz öÄŸrenciler gelecekte iyi birer idareci olacak inÅŸallah. Bizler idareciyiz yanlış verdiÄŸimiz kararı geri alabiliriz. Ama siz öÄŸretmelerimizin yaptığı yanlış bir kararı kimse deÄŸiÅŸtiremez. ÖÄŸrencinin zihnine verdiÄŸiniz yanlış imaj kazındığı zaman o bir daha hiç kimse tarafından, hiçbir merci tarafından silinemez. Onun için çok önemli bir görev yapıyorsunuz; omuzlarınızda büyük bir yük var” dedi. “YANLIÅž VE FAYDASIZ BİLGİLER İLE ZAMAN GEÇİRİYORLAR” Teknolojinin geliÅŸmesiyle öÄŸrencilerin yanlış bilgiler edindiÄŸini kaydeden Vali Mantı; “Maalesef son yıllarda gerek iletiÅŸim teknolojilerinin geliÅŸmesi ve gerekse baÅŸka dış etkenlerin artması çocuklarımızda farklı davranışların geliÅŸmesine yol açmaktadır. Bilgiye kolay ulaşılması bir avantaj saÄŸlamalı iken güçlü çeldiriciler süreci olumsuz etkiliyor. Çocuklarımız bürolarımızda, evlerimizde ve ceplerimizde taşıdığımız teknolojik aygıtlar üzerinden yanlış ve faydasız bilgiler ile zaman geçiriyorlar. Genç nüfusun önemli bir kısmında teknoloji bağımlılığı var. Bilgiye ulaÅŸmak artık çok daha kolay ama doÄŸru bilgiye ulaÅŸtığımız konusu problemli. Zamanı ve yaşının gereklerini gerçekleÅŸtiren çocuklar yetiÅŸtirmeliyiz. Teknolojinin çok yönlü aldatmacalarına karşı çocuklarımızı doÄŸru bilgi ve ahlaki deÄŸerlerle korumalıyız. Bilgiye eriÅŸimde kolaycılık ve ucuzculuk tehlikelidir. İşin içinde mutlaka alın teri olmalıdır” diye konuÅŸtu. “İFTİRA ATAN BİR TOPLUM OLDUK” Farklı odaklara güvenen bir toplum oluÅŸtuÄŸunun altını çizen Vali Mantı; “İnsan olmak ile yaşıt olan deÄŸerlerimizi yani adalet, merhamet, fıtrat, vicdan, insaf, hukuk, hukukun üstünlüÄŸü gibi deÄŸerleri unutmamalıyız. Maalesef bu deÄŸerleri kiÅŸiye göre uygulama hastalığı var bugün. Kolay suç isnat eden ve iftira atan bir toplum olduk. Allah'a iman eden ama Allah'a güvenmeyen maalesef baÅŸka odaklara güvenen bir ÅŸekle girdik. Onun için özellikle siz öÄŸretmenlerimizle birlikte deÄŸerlerimizi güncellemek ve yaygınlaÅŸtırmak durumundayız. KiÅŸisel ve keyfi söylemlerden kamunun menfaatini ve doÄŸru bilgiyi önceleyen örnekler geliÅŸtirmeliyiz” diyerek sözlerini noktaladı. Vali Mantı, okul ziyaretlerinin program dâhilinde periyodik olarak devam edeceÄŸini belirtti.
YORUM YAZIN
|
|