Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
07 Aralık 2021 Salı
5 °C Parçalı bulutlu

'Finansal Piyasalarda İstikrar Oluşacaktır'

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz: 'Temelleriniz sağlamsa, bütçenizi sağlam tutuyorsanız, cari açığınızı düşürüyorsanız, bankacılık sisteminizi güçlü tutuyorsanız sonuçta finansal piyasalarınızda da istikrar oluşacaktır.'

22 KASIM 2021 PAZARTESİ 17:29
22
1139
23
AA aa
`Finansal Piyasalarda İstikrar Oluşacaktır`

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz, katıldığı bir televizyon programında dövizdeki artış ve ekonomide yaşanan dalgalanmaları değerlendirdi. Dünya ekonomisinin geçtiğimiz yıl yüzde 3'ten fazla küçüldüğünü hatırlatan Yılmaz, “ Dünya hakikaten çok olağanüstü bir dönemden geçiyor. Finansal krizde bile yaşamadığımız bir küçülmeyi geçen yıl dünya ekonomisi yaşadı. Yüzde 3'ün üzerinde küçülmeyi geçen yıl dünya ekonomisi yaşadı. Bu hakikaten kaydedilmesi gereken bir durum, pandemi ve pandeminin etkileri bütün dünya ekonomisini adeta felç etti. Geçen yıl dünya ekonomisi yüzde 3'ten fazla küçülürken biz yüzde 1.8 büyümeyi başardık. Bu büyüme bizim için yeterlimi elbette değil.” dedi.

Muhalefetin pandemi etkilerinin yeni sistem ve hükümet etkisiymiş gibi gösterdiğini söyleyen Yılmaz, “Ama muhalefet ne yapıyor pandeminin etkilerini yeni sistemin etkisiymiş gibi hükümet etkilerinin etkisiymiş gibi topluma taktim etmeye çalışıyor. Hâlbuki böyle bir dönemde böyle bir hükümet sistemi olmasa siyasi istikrarımız olmasa çok daha fazla etkilenecekti Türkiye ekonomisi.” Şeklinde konuştu.

2001 krizi ve önceki krizlerde Dünya'da her şeyin yolunda olduğunu söyleyen Cevdet Yılmaz, “2001 kriziyle mukayese edin, daha önceki krizlerle mukayese edin çok farklı bir dönemdeyiz. O dönemlerde Dünya'da bir problem yoktu. Dünya gayet iyi bir performans gösteriyordu, sorun bizdeydi. Ama bugün Dünya'da ciddi bir problem var, bizde de belli oranda yansımaları var. Pandeminin sonuçları sistemin sorunlarıymış gibi aksettirilmeye çalışılıyor, hükümet politikalarının bir sonucuymuş gibi aksettirilmeye çalışılıyor. Bu doğru bir yaklaşım değil.” şeklinde konuştu.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz, reel ekonomide bir sorun yaşanmadığını söyleyerek açıklamalarına şu şekilde devam etti:

“Bir defa ekonomiyi böyle faiz, döviz ve kurdan ibaret görmemek lazım, reel tarafı yeterince tartışmıyoruz, reel ekonomiyi görmememiz lazım. Finansal piyasalarda da elbette istikrar önemli, fiyat istikrarı önemli, bir şeyin altını çizmek isterim; Dünya'ya bakmadan yine enflasyonla ilgiyi konuyu anlamak mümkün değil. Amerika Birleşik Devletlerinde yüzde 1.5 civarındaydı enflasyon şimdi yüzde 8'lere çıkmış. Avrupa'da yine iki katına üç katına çıkan ülkeler var. Dünya'nın genelinde yine pandeminin oluşturduğu dar boğazlar, arz çokları, hızlı bir şekilde talebin toparlanası, bu ikisi arasında uyumsuzluklar enflasyonu arttırmış durumda. Ama Dünya'daki genel kanı şu enflasyondaki bu hareketler geçici hareketlerdir. Gelecek yılın ortalarına doğru farklı bir çerçevenin oluşacağını bekliyor Dünya.”

“Döviz kurları dediğimiz hadise, bir temellerle bağlantılı boyutu vardır. Esas belirleyici olan orta vadede bu temellerdir.  Temelleriniz sağlamsa, bütçenizi sağlam tutuyorsanız, cari açığınızı düşürüyorsanız, bankacılık sisteminizi güçlü tutuyorsanız sonuçta finansal piyasalarınızda da istikrar oluşacaktır. Ama finansal piyasalarda algılar ve spekülatif hareketler daha etkili olabiliyor, kısa vadeli dalgalanmalar yaşanabiliyor. Ekonomik temelleriniz sağlam olduğu sürece, siyasi ve ekonomik istikrarınız olduğu sürece bu dalgalanmalar belli bir süre sonra sona erip buradaki finansal göstergelerde yerli yerine oturacaktır diye düşünüyorum.”

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87191)
23 Kasım 2021 Salı 18:23
Döviz borcum var psikolojim bozulmuş sen hala ne anlatyosun
Beğendim (1) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87369)
29 Kasım 2021 Pazartesi 13:16
@Misafir Kullanıcı Niye döviz üzeri borçlanıyorsun
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87190)
23 Kasım 2021 Salı 18:22
Kardaş sen kendini ekonomist mi sanyosun döviz kuru şov yapyo sen gazel anlatyosun nasıl yaranırım havasındasın piyasa gerçeklerini görmüyormusun
Beğendim (3) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87178)
23 Kasım 2021 Salı 14:25
Bunlar yüzünden haberde okumuyorum baksan ne kadar rahatlar. Allah bunlara ceza veriyor bunlar kendi dilinde ne anlıyorsa artık
Beğendim (12) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87175)
23 Kasım 2021 Salı 12:33
Bir çuval un 320 TL olmuş sen dalganı geç Miletle kimse evine ekmek götüremiyor sayın bakan senin öyle bir derdin varmı?
Beğendim (16) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87170)
23 Kasım 2021 Salı 11:03
He he o dediğinden
Beğendim (14) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87167)
23 Kasım 2021 Salı 10:33
CEVDET YILMAZIN BİNGÖLÜMÜZE BÜYÜK HİZMETLERİ OLMUŞTUR VE OLMAYA DEVAM ETMEKTEDİR,ALLAH RAZI OLSUN KENDİSİNDEN NOKTAAA.....
Beğendim (0) Beğenmedim (22)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87200)
23 Kasım 2021 Salı 20:23
@Misafir Kullanıcı Cevdet beyin nimmetlerinden faydalandığınız çok belli.bakın sizden başka olumlu bir yorum yok.herkes 'aptal' siz akılısınız değilmi.Doymadınız gitti.
Beğendim (3) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87181)
23 Kasım 2021 Salı 16:48
@Misafir Kullanıcı senin gibiler oldukça hak ediyoruz bunlari inşallah beter oluruz
Beğendim (13) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87180)
23 Kasım 2021 Salı 15:47
@Misafir Kullanıcı Yapılan yatırımlar hükümetin genel politikasıdır. Kimse babasının hayrına hizmet etmiyor. Bingöl hep üst düzeyde hükümeti destekledi önümüzdeki seçim öyle olmayacaktır. Korkulan sondan kaçış olmadığı gibi görünen köy de kılavuz istemez.
Beğendim (10) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87179)
23 Kasım 2021 Salı 14:28
@Misafir Kullanıcı Kardeş hizmetleri her zaman alkışlarız kimse babasının hayrına hizmet etmemiş hizmet etmiş diye insanları sefalete sürüklemelerine alkış mı çalalım 17 sene oy verdim oy verdiğim parmağıma tüküreyim
Beğendim (13) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87166)
23 Kasım 2021 Salı 10:22
Size artık yeter siz 20 yıldır yöneten kişilersiniz artık kenara çekilme zamını sizin için
Beğendim (12) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87165)
23 Kasım 2021 Salı 10:21
Tüm çevreni devletin elit kadrolarına yerleştirdin.millet batmış sen hala gazel anlatyosun.sen ekmek yemediğin için fiyatını bilmezsin tabi sizler pastacısınız.
Beğendim (13) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87164)
23 Kasım 2021 Salı 10:20
Sayın Bakan AK parti ilk kurulduğunda geldiğinde ne dedi 2 dönemden fazla hiç kimse Milletvekili, Bakan, Başbakan, Cumhurbaşkanı. v.s olamaz dediniz şimdi maşallah her biriniz 4er 5 er defa yaptınız bence her şey tadında güzel gerçekten artık lütfen bırakın. Diyorsunuz ya hakikaten Dünya % 3 küçüldü evet doğru ya biz kaç küçüldük bence Türkiye de Hakikaten yüzde 90 ve daha fazla küçüldü. Ve küçülmeye devam ediyor daha fazla ısrarcı olmayın.
Beğendim (11) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87163)
23 Kasım 2021 Salı 10:19
Lütfü biraz salandı diye a habere hemen bağlandın bakanlık beklentisi ile gedçekleri konuşabilicek kadar ekonomist değilsin çünkü sen kamu yönetimi mezunusun iktisat işletme ekonometri mezuni değilsin.
Beğendim (11) Beğenmedim (0)Cevapla
07.12.2021
21:06
Yurt protestosu ülke gündeminde
Yurt protestosu ülke gündeminde
Bingöl KYK Kız Öğrenci Yurdundaki olaylar, Twitter'de #bingölkykkızyurdu hashtagi ile tt oldu. 8 Binden fazla twitin atıldığı olayla ilgili önemli noktalara dikkat çekildi ve 'tedbir' çağrıları yinelendi.
07.12.2021
17:05
Kadınlar markalaşmaya katkı sunacak!
Kadınlar markalaşmaya katkı sunacak!
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Esen: 'Bingöl balının markalaşma sürecinde mutlak suretle kadın yer almalıydı. Bu amaç doğrultusunda arıcılık ve arı ürünleri sektöründe kadınların da yer alabileceği iş olanaklarını oluşturmaya çalıştık' dedi.
07.12.2021
17:04
Kızılboğa: `Halk fakirleşiyor`
Kızılboğa: 'Halk fakirleşiyor'
İYİ Parti Bingöl İl Başkanı Hasan Kızılboğa, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz'ın Türkiye ekonomisinde Yüzde 9'un üzerinde büyüme bekliyoruz sözlerini eleştirerek, 'Halk her geçen gün daha da fakirleşiyor. Kimlerin büyüdüğünü görüyoruz' dedi.
07.12.2021
17:03
Aydemir: `Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir?`
Aydemir: 'Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir?'
Bingöl Pir Ali Kız öğrenci yurdunda yaşanan olayın ardından Gençlik ve Spor Bakanı Kasapoğlu'na bir önerge veren Aydemir, şu iddiada bulundu: 'Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir? Herhangi bir öğrenciye bu sebeple soruşturma açılmış mıdır?'
07.12.2021
17:02
Yılmaz`dan Yeni Ekonomik Model Açıklaması
Yılmaz'dan Yeni Ekonomik Model Açıklaması
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz: 'Demokrasinin olduğu, serbest piyasanın olduğu ama ihracat odaklı bir şekilde cari fazla vererek büyümenin sağlandığı bir model bu.'
07.12.2021
17:01
Genç İlçe Minibüslerinden Zam Kararı
Genç İlçe Minibüslerinden Zam Kararı
Genç- Bingöl arasında hizmet veren hat minibüslerinin tarifesi artan mazot ve diğer birçok gider gerekçe gösterilerek 7 TL'den 8 TL'ye çıkarıldı.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir