Engelliler iş ve eğitim okulu istiyorlar
Bingöl ilimizde ikamet eden zihinsel engelli öğrenci velileri olarak, ilimizin ve ülkemizin mülki amirlerinden, ilimizde engelliler için mutlaka iş-eğitim okulunun açılmasını rica ediyoruz diyen engelli aileleri; &';Bingöl ilimizin böyle bir okula ihtiyacı vardır. Milli Eğitim Müdürlüğü'nce birçok aileye yazı gönderilmekte, çocuğunuzun iş-eğitim okuluna gitmesi uygundur denilmektedir; ama maalesef ilimizde böyle bir okul yok.” dediler.
17 OCAK 2011 PAZARTESİ 09:13 |
0 |
2421 |
0 |
|
AA |
aa |
|
“Komşu illerimiz olan; Muş, Bitlis, Elazığ, Diyarbakır, Malatya, Iğdır, Kars, Erzurum, Batman, Bilecik, Hakkari v.s. illerde böyle okullar faaliyet göstermektedir” şeklinde konuşan engelli aileleri sözlerine şöyle devam ettiler; “Neden Bingöl'de böyle iş-eğitim okulu yok? Acaba burada öğrenci mi yok? İmkânlar mı yok? Her şey var ama mülki amirlerimiz, bu konuda hiçbir şey yapmıyorlar. Biz aileler olarak çocuklarımızın da iş-eğitim okulundan faydalanmalarını çok istiyoruz. Hayatımızda eğitimin çok önemli bir unsur olduğunu hepimiz biliyoruz. En iyi yatırım insana yapılan yatırımdır ilkesiyle hareket etmemiz lazım. İş-eğitim okulunda Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Resim, Beden Eğitimi, İş Eğitimi, meslek kursları ve el becerilerini geliştiren imkânlar sunulmaktadır.
İş-eğitim okulunun Bingöl ilinde mutlaka açılması lazım. Biz veliler olarak, çocuklarımızın bu okullarda okumalarını ve bu eğitimden faydalanmalarını istiyoruz diyen aileler; “ Başka illerde, iş-eğitim okuluna giden öğrencilerle görüştüğümüzde çok mutlu ve faydalı bir eğitim aldıklarını gözlemledik. Bizzat aileleriyle de görüştüğümüzde ailelerinin de bu okuldan dolayı çok büyük gelişmeler gösterdiklerini duyduk. Biz aileler, engelli çocuk yetiştirmekle görevimizi en iyi şekilde yapmaya ve çocuklarımızı topluma kazandırmaya gayret ediyoruz. Devletimizin de bize sunmuş olduğu imkânlardan faydalanmak en tabii hakkımızdır.” dediler
Bingöl'de 3 tane özel eğitim okulu bulunmakta, çocuklarımız bu okullara haftada 2 gün, yarım öğün şeklinde eğitim almaktadır şeklinde konuşan Fuat Yiğiter de; “Bu kadar az bir eğitimin çocuklarımıza yetmediğini biliyoruz ve iş-eğitim okulunun çocuklarımızın topluma kazanılması, iyi bir birey olarak yaşamlarını sürdürmeleri gerekli olduğunu düşünüyoruz. Sayın Devlet Bakanımız Cevdet Yılmaz'dan, Milletvekillerimiz Kazım Ataoğlu ve Yusuf Coşkun'dan Sayın Valimizden yardımcı olmalarını istiyoruz. Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ve herkesten, bu iş-eğitim okulunun Bingöl ilimizde açılması için gayret göstermelerini arz ediyoruz. Eğer Bingöl'de de iş-eğitim okulu açılırsa, engelli aileler olarak çok mutlu olacağımızı belirtmek istiyoruz.” şeklinde konuştu.
Türkiye'de engellilik
Engellilerin engelsiz yaşama taleplerinin artması ve toplumun giderek bilinçlenmesine paralel olarak toplum hayatına katılmalarını kolaylaştıracak kanun, yönetmelik ve kurumlar çoğalıp gelişmektedir diyen aileler; “Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tüm öğrencilerin bir arada olduğu karma eğitim veren okulların yanı sıra, özel eğitim ve rehabilitasyon hizmetleri de verilmektedir. Engelli hakları kavramı engelli kişilerin yaşam seviyesini artırmayı amaçlar. Bu yönde mücadele veren bazı kişiler, sağlıklı pek çok kişinin de hayatlarının bir noktasında kaza, hastalık veya geç gelişen kalıtsal bir durumdan dolayı engelli duruma düşebileceğini hatırlatmak için “geçici olarak gücü kuvveti yerinde” terimini kullanırlar. Kalkınmış ülkelerde engellilikle ilgili gündemde, artık engellilerin bakımının mali boyutu değil, onların toplum hayatının her boyutuna katılıp katkıda bulunabilmesine olanak sağlama konusu vardır” dediler.
|
27.06.2026 20:40
 |
Çotla Dağı'nda Festival Coşkusu Yaşanacak |
Doğayla iç içe bir gün geçirmek isteyenler, 5 Temmuz Pazar günü Genç ilçesindeki Çotla Dağı'nda buluşacak. Zıkte SÜRKAP tarafından ilk kez düzenlenecek Çotla Festivali'nde konserlerden geleneksel oyunlara, yarışmalardan yöresel ikramlara kadar gün boyu birçok etkinlik gerçekleştirilecek. |
|
27.06.2026 20:39
 |
TİMBİR'de Yeni Dönem Heyecanı |
Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR), 2. Olağan Genel Kurulu Ankara'da gerçekleşti. Dr. Süleyman Basa'nın yeniden Genel Başkanlığa, Bingöl temsilcisi Hakim Bayraktar'ın da yönetim kuruluna seçildiği Genel Kurulda, TİMBİR'in yeni dönem yol haritası da belirlendi. |
|
27.06.2026 20:38
 |
Rektör Çelik, TÜBA Asli Üyesi Seçildi |
Bingöl Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erdal Çelik, Türkiye Bilimler Akademisi'nin (TÜBA) 63. Genel Kurulu'nda yapılan seçimlerde asli üyeliğe seçildi. |
|
27.06.2026 20:36
 |
Burkankulu'ndan 'çekildi' iddialarına yanıt |
12 Bingölspor başkanlığına talip olduğunu açıklayan iş insanı Ahmet Burkankulu, kamuoyunda gündeme gelen 'adaylıktan çekildi' iddialarını yalanladı. Burkankulu, destek çalışmalarını sürdürdüğünü, yeterli desteğin sağlanması halinde ise başkan adaylığını resmen ilan edeceğini söyledi. |
|
27.06.2026 20:36
 |
Bingöl'e 13 hekim atanacak! 4 branşta bir ilk yaşanacak |
Sağlık Bakanlığı'nın 129. Dönem Devlet Hizmeti Yükümlülüğü (DHY) kurası kapsamında Bingöl'e 11 uzman ve 2 pratisyen hekim atanacak. Yapılan atamalarla birlikte kentte ilk kez Çocuk Kardiyolojisi branşında uzman görev yapacak, üç ilçe de ilk kez yeni uzmanlık alanlarına kavuşacak. |
|
27.06.2026 20:35
 |
Bingöl Belediyesi'nden Orman Yangını Uyarısı |
Bingöl Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü, yaz sıcaklıklarıyla birlikte artan orman yangını riskine karşı vatandaşları uyardı. Açıklamada, küçük bir ihmalin büyük felaketlere yol açabileceği belirtilerek, yangınlara neden olanlar hakkında ağır yaptırımlar uygulandığı hatırlatıldı. |
|
|