Elektrik sorunu için ölümü göze aldılar!Bingöl'ün Solhan İlçesi'nde yaşanan elektrik kesintilerine tepki gösteren vatandaşlar seslerini yetkililere duyurmak için 25 kilometre yol yürüdüler.![]() Kar yağışı nedeniyle, yüksek gerilim enerji nakil hattını taşıyan bir direÄŸin devrilmesi sonucu Solhan iki gün enerjisiz kaldı. Elektrik kesintisine tepki gösteren vatandaÅŸlar, seslerini yetkililere duyurmak için 25 kilometre yol yürüdüler. Son günlerde ülke genelinde etkili olan kar yağışına baÄŸlı olarak Solhan Karan Bölgesinde yüksek gerilim enerji nakil hattını taşıyan bir elektrik direÄŸinin devrilmesi sonucu Solhan elektriksiz kaldı. 07 Ocak 2013 Pazartesi günü saat: 10.30 sularında elektrik kesintilerin yaÅŸandığı Solhan'a yapılan çalışmalar sonucu 08 Ocak 2013 Salı günü saat 20.15 sularında elektrik verildi. Bingöl Solhan arasında bulunan Karan mevkiinde geçen yüksek gerilim enerji nakil hattını taşıyan direÄŸin devrilmesi sonucu meydana gelen elektrik kesintisi nedeniyle tepkili olan ilçe halkı karlı yollara raÄŸmen seslerini duyurmak için Bingöl'e yaya yürüme kararı aldılar. 08 Ocak 2013 Salı günü saat 14.30 sularından İlçe Kaymakamlığına Bingöl'e doÄŸru protesto yürüyüÅŸ yapacaklarını bildiren Cumhuriyet Halk Partisi İlçe BaÅŸkanı Ertan Turgut ve yaklaşık 25 genç yola çıktılar. Olumsuz hava ÅŸartlarından dolayı 6-7 genç geri dönmek zorunda kaldı. Solhan İlçe Jandarma Komutanı Jandarma Binbaşı M. Kasım ErmiÅŸ, yürüyüÅŸ yapan vatandaÅŸları yolda karşılayıp olası don olayına karşı tedbir aldı. Binbaşı ErmiÅŸ, protesto yürüyüÅŸü yapan vatandaÅŸları Saat 18.30'da Åžeref Jandarma Karakolu'nda misafir edip ikramda bulundu. Bingöl Valisi Mustafa Hakan Güvençer veya bir baÅŸka yetkilinin görüÅŸmemesi durumunda 60 kilometrelik Bingöl yolunu yürüyeceklerini dile getiren vatandaÅŸlar ile AKSA Bingöl il Müdürü Yusuf Ziya Altuncu görüÅŸmek için Åžeref Jandarma Karakoluna yürüdüler. Elektrik sorununa kesin çözüm isteniyor Meydana gelen elektrik kesintisinden dolayı maÄŸdur olduklarını dile getiren vatandaÅŸlar, her kar yağışından sonra elektrik kesilmesinin bu çaÄŸda kabul edilir bir yanının olmayacağını söyleyerek: “2 gündür elektriksiz yaşıyoruz. Solhan'da bu sıkıntı her zaman meydana geldiÄŸi için bugüne özgü bir çalışmadan ziyade kesin çözüme yönelik bir söz bekliyoruz. Elektrik sıkıntısından dolayı iÅŸlerimizden verim alamaz hale geldik, havaların soÄŸuk olmasından dolayı don tehlikesi ile karşı karşıya kaldık. Kaloriferler yanmadığı için soÄŸuk havalardan dolayı birçok vatandaÅŸ sıkıntı yaÅŸadı. Birçok kiÅŸi sobalı evlerde yaÅŸayan akrabalarına misafir olduÄŸundan dolayı onlara da yük oldular. Elektrikle çalışan cihazlarımızı kullanamaz hale geldik. Birçok cihazda bozulmuÅŸ durumdadır. Elektrik olmadığı için iki gündür faturasını yatıramayan vatandaÅŸlar da var. Gecikmeli ödenen faturalarda yaptırım var ancak vatandaşın maÄŸduriyetinin bir karşılığı yoktur. Bugünlük sorunun çözümünün yanı sıra soruna kesin çözüm için yollara düÅŸtük” ÅŸeklinde konuÅŸtular. Kalehan Enerji A.Åž. desteÄŸi ile sorun çözüldü Sorunun yaÅŸanmasından dolayı kendilerinin de sıkıntı yaÅŸadıklarını dile getiren AKSA Bingöl il Müdürü Yusuf Ziya Altuncu, dün meydana gelen sıkıntının çözümü için ekiplerin çalıştığını dile getirip sorunun giderileceÄŸini aktardı. Sorunun yaÅŸandığı mahalde çalışma koÅŸullarının elveriÅŸli olmamasından dolayı Bölgede hizmet veren Kalehan Enerji A.Åž.'den araç desteÄŸi aldıklarını söyleyen Altuncu, Kalehan Enerji A.Åž.'nin verdiÄŸi destekten dolayı kendilerine de teÅŸekkür ettiÄŸini de ifade etti. Altuncu: “Elimizden gelen çalışmaları yapıyoruz ancak bu gibi sıkıntılar elimizden olmayan nedenlerden dolayı olduÄŸu için fazla yapacak bir ÅŸeyimiz olmuyor. Sulu karın olması iletkenlere yük getirdiÄŸi için iletken kopmaları veya direk devrilmeleri gibi olaylar meydana gelebiliyor. GeçmiÅŸ yıllarda Solhan ile Karlıova hatları aynıydı diye bir yerdeki kesinti iki ilçeyi de etkileyebiliyordu. İki hattı ayırdıktan sonra bu sorunu yaÅŸamıyoruz ancak kısa sürede etkili olan kar yağışı bugünkü sıkıntıyı meydana getirdi. Bunu da çözeceÄŸiz” ÅŸeklinde konuÅŸtu. 2013 yılında hattın elden geçirileceÄŸi sözü verildi Bu sorunların her daim yaÅŸanabileceÄŸi ihtimalinin olduÄŸunu dile getiren vatandaÅŸlar, iletken veya direklerin kontrollerinin yapılması ile sorunun aza indirgenebileceÄŸini dile getirip bununla ilgili bir söz talep ettiklerinde ise Altuncu, 2013 yılında Bingöl Ekinyolu Köyü ile Solhan arasında bulunan enerji nakil hattının hepsinin tekrar kontrol edileceÄŸini ve olabilecek sorunları gidereceklerine dair söz verdi. VatandaÅŸlar, çalışmada emeÄŸi geçen herkese teÅŸekkür ettiler AKSA Bingöl il Müdürü Yusuf Ziya Altuncu'dan istedikleri sözü alan vatandaÅŸlar protesto yürüyüÅŸünü sonlandırıp Altuncu'ya ve kendilerini misafir eden Solhan İlçe Jandarma Komutanı Jandarma Binbaşı M. Kasım ErmiÅŸ ve Jandarma karakolu komutanına teÅŸekkür ettikten sonra ilçeye döndüler. Elektrik sorunun giderilmesinde çalışan personel ve katkı sunan herkese ayrı ayrı teÅŸekkür eden vatandaÅŸlar, özellikle Kalehan Enerji A.Åž. yetkililerine duyarlılıklarından dolayı teÅŸekkür ettiler. VatandaÅŸlardan bir kaçı ilçeye geldiklerinde rahatsızlıklarından dolayı Solhan Devlet Hastanesi'ne götürülüp tedavi edildiler. Önemli bir saÄŸlık problemi olmayan vatandaÅŸlar ayakta tedavi edilip taburcu edildiler. İlçeye elektrik ise saat 20.15 sularında verildi. YORUM YAZIN
|
|