Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
07 Aralık 2021 Salı
6 °C Parçalı bulutlu

Bingöl, en çok dolar alan şehirler arasında..!

Dolar dün 13.40 lira seviyesini aşarak Türk Lirası'na tarihinin en karanlık günün yaşattı. Vatandaş döviz yatırımıyla ilgili çok çarpıcı bir liste ortaya çıktı. En çok dövizi hangi şehirlerde yaşayanlar aldı? En çok gram altın satışı yapılan iller hangileri? Dolarda son durum ne? İşte ayrıntılar...

24 KASIM 2021 ÇARŞAMBA 18:11
6
2565
14
AA aa
Bingöl, en çok dolar alan şehirler arasında..!

Dolar, Euro, Ssterlin dün rekor üstüne rekor kırarken, TL bir günde yüzde 2 değer kaybetti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, vatandaşın döviz borcu olmadığını, bankalarda ve yastık altında dövizi olduğunu açıkladı. Dün döviz kurlarında ve altın fiyatlarında yaşanan sert yükselişlere karşı vatandaşların nasıl bir pozisyon aldığı, kurlardaki yükselişe nasıl yakalandığı belli oldu. İşte en fazla döviz ve gram altın yatırımı yapan ve en fazla döviz ve gram altın satışı yapan illerin sıralaması...

Dolarda 8 TL'li seviyelerin en son görüldüğü tarihler olan haziran- eylül ayları arasında Türkiye'de ciddi bir döviz hareketliliği yaşandı. Türkiye'nin 81 ilinde tasarruf mevduatı amacıyla bankalarda tutulan döviz hesaplarında bu dönemde 61 milyar TL'lik artış gerçekleşti.

İlk üçteyiz. Kuyumcularda olanlar hariç!

İller bazında bakıldığında ise oransal olarak en yüksek Döviz Tevdiat Hesabı (DTH) artışı sırasıyla Aksaray, Kırşehir, Bingöl, Hatay, Osmaniye, Antalya, Rize, Yalova, Kahramanmaraş ve Kocaeli'de gerçekleşti. Doların yükseleceğini ön gören Bingöllüler, yatırımlarını koruyarak önemli bir kâr elde ettiler. Bingöl'de bankalarda yapılan yatırımların yanı sıra kuyumculara da yatırım amaçlı emanet bırakanların sayısı da oldukça fazla.

İlk artışta Dolar bozduranlar…

Aynı dönemde en çok döviz bozduran şehirler olarak Elazığ, Hakkâri, Batman, Çankırı, Kırıkkale, Ardahan, Giresun, Erzincan, Kars ve Diyarbakır oldu.

Yani dövizde 8 TL'den 13.35 TL'ye yükselişten hemen önce ülkenin ağırlıkla Orta Anadolu bölgeleri ile kıyılara yakın bölgelerinde dövize hücum gerçekleşirken, doğu ve güneydoğu bölgelerinde DTH çözülmeleri gerçekleşti.

Kişi başına düşen tasarruf amaçlı döviz hesapları

Kişi başına düşen tasarruf amaçlı döviz hesaplarında en yüksek şehirler ise sırasıyla İstanbul, Ankara, Karabük, Kastamonu, Kocaeli, Gaziantep, Antalya, Bursa, İzmir ve Denizli. Bu şehirlerde ortalama kişi başına düşen döviz tevdiat hesaplarının TL karşılığı 7 bin TL'yi geçiyor. Ortalama 8,5 TL'lik kur üzerinden hesaplandığında bu rakam kişi başına 824 dolara denk geliyor.

Kişi başına döviz tevdiat hesaplarının en düşük olduğu şehirler ise Ardahan, Muş, Bitlis, Ağrı, Gümüşhane, Van, Bayburt, Siirt, Kars gibi şehirler yer alıyor. Bu şehirlerde kişi başına düşen DTH'ların TL karşılığı 350 TL'nin altında. Bu da yine 8,5 TL'lik kur üzerinden hesaplandığında kişi başına 41 dolara denk düşüyor.

Gram altında yükselişi yakalayan üç şehir

Altının gram fiyatında düşüşün gerçekleştiği aynı dönemde altın mevduatlarında ise 81 ilin 78'inde çözülme yaşandığı görülüyor.

Buna karşılık altın mevduatlarını artırarak eylül ayından sonra altının gram fiyatındaki yüzde 35'lik yükselişten daha çok yararlanmayı başarabilen sadece üç şehir bulunuyor: Aksaray, Rize, Trabzon.

Yine bu dönemde altın mevduatlarında yaşanan çözülmede öne çıkan şehirler doğu ve güneydoğu illeri. Şırnak, Tunceli, Hakkâri, Ağrı, Van, Şanlıurfa başı çekiyor.

Dolar toparlanmaya çalışıyor

Salı günü sert değer kaybı yaşayan Türk lirasında toparlanma çabası sürüyor. Sabah saatlerinde 13 seviyesinin üzerini test eden kur sonrasında kademeli olarak gevşedi ve 12'nin altını gördü. Yeni işlem gününe 12,82 seviyesinden başlayan Dolar/TL kuru sonrasında yüzde 2'yi aşan yükselişle 13 seviyesinin üzerini görmüştü. Dolar/TL, Salı günü içerisinde yüzde 18,17 ile 10 Ağustos 2018'deki yüzde 24'e yakın artıştan bu yana en sert günlük yükselişini kaydetmiş ve 13,4539'a kadar çıkarak rekor kırmıştı.

 

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87278)
26 Kasım 2021 Cuma 00:35
Sistemin en büyük destekçisi fakirlerdi. Zengin adamın parayı ihtiyacı yokken bile daha iyi yönetilmeyi isterken fakir ise ölürüm aç kalırım Tezek yakarım yine veririm edebiyatı yapıyordu. Ülkenin bugün bu noktaya gelmesinde 50 yaş üstü ile dilenmeye alıştırılan fakirler yüzündendir.
Beğendim (4) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87301)
26 Kasım 2021 Cuma 22:23
@Misafir Kullanıcı Senin hor gördüğün o insanlar 70leri 80leri 90ları görmüş hayatı kitaplardan filmlerden değil bizzat yaşayarak öğrenmişler. Acaba sen onların yaşadıklarından daha kötü ne yaşadın. Bi de milletin reyine saygılı olun tahkir ederek bir netice alamazsınız.
Beğendim (0) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87275)
25 Kasım 2021 Perşembe 22:15
Kahve köşesindeki Ekonomistler beleş oturdukları masadan sivazlarken birde göreceksin nasılda sinsi sinsi kaçıyorlar:))
Beğendim (1) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87269)
25 Kasım 2021 Perşembe 20:40
Bir tarafta cebini dolarla dolduranların sevinç gözyaşları, diğer tarafta nasıl ekmek alırım diyen gariban vatandaşın gözyaşları...
Beğendim (7) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87259)
25 Kasım 2021 Perşembe 14:48
Admin kusura bakmada sende 0 bilgi insanların yanlış anlamasını sağlıyorsun bunlar oransal olarak nüfusa göre
Beğendim (1) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87257)
25 Kasım 2021 Perşembe 14:29
Farkettim ki zenginler garibanin disinden tirnagindan sakinip topladigi iki uc yarimin pesinde hep. Utanma da kalmadi
Beğendim (2) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87254)
25 Kasım 2021 Perşembe 11:57
Çabuk dolarlarınızı bozun yoksa reis sizi döver :)
Beğendim (5) Beğenmedim (0)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87253)
25 Kasım 2021 Perşembe 11:51
Döviz alanlara söylüyorum. Kendince kâr ettiğini dusunuyorsun ama sen kendinide çoluk çocuğunuda komşunu da ülkenize kapitalist sistemin kölesi haline getiriyorsun haberin yok. Döviz alımı yapıp da ülkeyi zor duruma getirenleri ben Allah'a havale ediyorum
Beğendim (6) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87248)
25 Kasım 2021 Perşembe 08:46
Kahve köşelerinde gün boyu siyaset dedikodusu yapıyorlar, devlet battı hükümet gitti diyorlar, Allah rızası için tarlasını eken biçen yok, ya bitcoin ya faiz ya da yastık altındaki dolar ve altın hesabı yapıyorlar. Gerçek fakir Allaha şükreden kişidir
Beğendim (9) Beğenmedim (5)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87285)
26 Kasım 2021 Cuma 11:22
@Misafir Kullanıcı Bırakın allah aşkına ya, 30 yıldır kimse ekip biçmiyor, fakir makir yok herkes kısa yoldan zenginliğin peşinde
Beğendim (2) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87284)
26 Kasım 2021 Cuma 11:21
@Misafir Kullanıcı Kusura bakma ne yandaşım ne siyasetçiyim köyliyim elbette pahalılık fakiri etkiliyor, ama köylünün hiçmi suçu yok köylerini terk edip şehre yerleşenler ne yapıyorlar Allah aşkına bir bakın seyredin, pahalılık bu gün çıktı 30 yıldır neler oluduğunu bir dönüp bak o zaman neler olduğunu anlarsın. Tabi anlamak istersen
Beğendim (2) Beğenmedim (1)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87283)
26 Kasım 2021 Cuma 10:50
@Misafir Kullanıcı Fakire şükretmeyi öğretki zenginin huzuru bozulmasın fakir zaten şükreder de zengin olunca etmezmi yok tarla ekilmiyor sen türkiyeyi bu hale getirenlere ne diyeceksin yandaşsın belliki.
Beğendim (0) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87268)
25 Kasım 2021 Perşembe 20:30
@Misafir Kullanıcı tarlasını eken adam traktörün benzini doldurabiliyormu hangi şartlarda tarlalar ekiliyor sen biliyormusun bilmeden yorum yapma kafadan milletin zam üstüne zam yaparak kimse bişey alamıyor yok btc miş bilmem ne imiş...
Beğendim (3) Beğenmedim (3)Cevapla
Misafir Kullanıcı (@Misafir_87236)
24 Kasım 2021 Çarşamba 19:10
Söylenildiginde eleştiriye tutuşluyoruz. Ekonomist uzmanların resmi kayıtları türkiyede şu an yastık altı ve döviz miktarı 350 milyar $. Kimse kimseyi kandırmasın. Olan alım gücü olmayan fakire oluyor. Tabi gerçek fakir varsa. Şeref sahibi fakirce Allah'a şükrediyor.
Beğendim (13) Beğenmedim (9)Cevapla
07.12.2021
17:05
Kadınlar markalaşmaya katkı sunacak!
Kadınlar markalaşmaya katkı sunacak!
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Esen: 'Bingöl balının markalaşma sürecinde mutlak suretle kadın yer almalıydı. Bu amaç doğrultusunda arıcılık ve arı ürünleri sektöründe kadınların da yer alabileceği iş olanaklarını oluşturmaya çalıştık' dedi.
07.12.2021
17:04
Kızılboğa: `Halk fakirleşiyor`
Kızılboğa: 'Halk fakirleşiyor'
İYİ Parti Bingöl İl Başkanı Hasan Kızılboğa, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz'ın Türkiye ekonomisinde Yüzde 9'un üzerinde büyüme bekliyoruz sözlerini eleştirerek, 'Halk her geçen gün daha da fakirleşiyor. Kimlerin büyüdüğünü görüyoruz' dedi.
07.12.2021
17:03
Aydemir: `Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir?`
Aydemir: 'Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir?'
Bingöl Pir Ali Kız öğrenci yurdunda yaşanan olayın ardından Gençlik ve Spor Bakanı Kasapoğlu'na bir önerge veren Aydemir, şu iddiada bulundu: 'Öğrencilere soruşturma açılacağı tehdidini yapanlar kimlerdir? Herhangi bir öğrenciye bu sebeple soruşturma açılmış mıdır?'
07.12.2021
17:02
Yılmaz`dan Yeni Ekonomik Model Açıklaması
Yılmaz'dan Yeni Ekonomik Model Açıklaması
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Cevdet Yılmaz: 'Demokrasinin olduğu, serbest piyasanın olduğu ama ihracat odaklı bir şekilde cari fazla vererek büyümenin sağlandığı bir model bu.'
07.12.2021
17:01
Genç İlçe Minibüslerinden Zam Kararı
Genç İlçe Minibüslerinden Zam Kararı
Genç- Bingöl arasında hizmet veren hat minibüslerinin tarifesi artan mazot ve diğer birçok gider gerekçe gösterilerek 7 TL'den 8 TL'ye çıkarıldı.
07.12.2021
17:00
Bingöl Gençlikspor, Ligde Namağlup
Bingöl Gençlikspor, Ligde Namağlup
Bingöl Amatör liginde mücadele eden Bingöl Gençlikspor, amatör ligde namağlup unvanını sürdürüyor.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir